när livet händer

Och så var vi redan inne på andra veckan i april. Jag har haft det tufft mentalt då jag mist en familjemedlem med allt vad det innebär. Jag kämpar på, det finns inget i socker i världen som bringar min älskade tillbaka till livet igen och att vräka i mig socker som bedövning för mig ingenstans i min sorgeprocess.
 
Livet händer. Det är sådant vi alla måste lära oss hantera, upp- och nergångar. Jag har hanterat alla mina dalar med socker tidigare. Men inte den här gången. Jag tar en dag i taget. 
 
Matmässigt så håller jag mig till största delen åt LCHF under 20 gram kolhydrater per dag. En dag har jag ätit dadelbollar innehållandes dadlar, valnötter, mandlar, vaniljpulver, nyponpulver och havregryn så den dagen var ett rejält avsteg från min annars ganska strikta LCHF-kost, men jag njöt i fulla drag av de ljuvligt goda dadelbollarna! :)
 
Påskmaten blev otroligt god och vädret var helt fantastiskt! Vi avnjöt både lunch och middag på balkongen i vårsolen. På påskafton åt vi bland annat lax, smörstekt sparris, ägghalvor och sallad i vackra färger. Till det drack vi varsitt glas bubbel av LCHF-vänlig variant.
 
 
En påskmorgon gjorde vi kesoplättar och avnjöt med färsta Eko-jordisar och vispad kardemummagrädde.
 
 
Det var en liten uppdatering i alla fall, jag ska fortsätta att ta en sockerfri dag i taget, omfamna livet, sa hand om mikg själv och låta sorgen ha sin gång. KRAM på er!
 
 
 
 
Allmänt, Jag äter | lchf, livsbejakande | |
Upp