Det vänder sakta men säkert

Det har blivit onsdag kväll och jag har kravlat mig upp ur den djupaste sänkan av dalen så att säga. Livet måste få vara skit i bland också, men inte för länge. Magen funkar bättre men jag sover fortfarande som en kratta på grund av ryggsmärta. Inte läge att börja medicinera med starka Pronaxen när magen just sagt upp sig, så under pågående smärtutredning är det bästa för tillfället att bita ihop och göra det bästa av mina dagar.
 
Två nya remisser trillade för övrigt ner i brevlådan i dag, nästa anhalt är ännu ett besök på Universitetssjukhusets Nuklear-medicinska klinik. Röntgen av tunntarmen då misstanke om Crohns fortfarande kvarstår. Så jävla dystert. Men ändå ljust, tänk vilken fantastisk vård jag får och har fått hittills (efter att visserligen ha sökt vård i 18 år för mina svåra magproblem.. Näe fyfasen vad bittert! Tacksamhet tacksamhet tacksamhet, tänk tacksamhet Alicia).
 
Var på en grundlig synundersökning i måndags som visade på minsta möjliga synfel på höger öga, Irit-ögat jag har haft samtliga akuta regnbågshinneinflammationer i, annars såg jag väldigt bra fortfarande, ingen brådska med att skaffa glajjor ännu.
 
Jag terapiar mig genom tunga tankar när jag upptäcker nya recept i köket, det ger mig glädje i den här lite trista vardagen just nu! Cecilia Folkessons Zucchinifrallor har både jag och min sambo fått dille på! Jag har just bakat ett gäng som väntar på honom tills han kommer hem efter jobbet sent i kväll. Vi bytte ut zucchinin mot finriven rödbeta vid ett tillfälle och det blev görbra! Vackert röda och SÅ GODA rödbetsfrallor. Såg att hon tipsade om att man kan byta ut zucchinin mot finrivna morötter också, ska definitivt testas!
 

 
 
Vågar jag förresten skriva att jag tjuvlyssnat på julmusik i dag för att hjälpa humöret och energin lite på travet? HAHA 🙈🙉 John Legends nya julmusik kommer lätt gå på repeat hemma i jul!
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp