Kan man fira i onödan?

FREDAG! Vädret där jag bor är helt fantastiskt i dag, och bättre ska det bli med strålande sol och nära nog sensommarvärme! Det ska definitivt promeneras och njutas i höstsolen kan jag lova!
 
I veckan har jag varit på sjukhuset igen och röntgat bäckenet, det var röntgen-premiär för min del och jag var nervös. Men jag fick återigen ett helt fantastiskt bemötande av personalen, den här gången på Nuklearmedicin-kliniken, vilka hjältar! Jag är en mycket tacksam skattebetalare.
 
Jag har även hunnit med en sväng på medicin-kliniken där det konstaterades att jag firade i onödan i fredags; jag utreds fortfarande för Crohns sjukdom då CRP och Kalprotektinet är tokhögt, trots att jag just nu mår väldigt bra fysiskt. Jag bär alltså på någon form av inflammation(er) i kroppen, troligtvis i tarmarna och i bäckenbenet. Jävla skit. Fast firat i onödan tycker jag ändå inte att jag gjort, går det ens? Vara glad i "onödan"? Nej, jag hade en härlig fredag för en vecka sedan trots allt.
 
Delar med mig av två av veckans ljuvligt goda matlådor för att runda av inlägget :)
 
Gurkmeja- och smörstekt kyckling med ännu mera smör. Sallad med bland annat spiralad rå rödbeta, blandad kål, pumpakärnor, parmesan, tomat och ruccola.
 
 
Allmänt | |
Upp