Sockerfri NU-helg i Stockholm med My Westerdahl och Ewa Meurk

Jag är inbokad!! SÅ himla roligt!
 
Som sagt så ångrade jag mig något kopiöst att jag inte tog chansen att delta i deras sockerdetox-helg i september när det fanns en plats kvar ganska nära inpå kursstarten, jag skulle ha knipit den kände jag. Men jag satt på en maskeradfest i en dragig iskall lada, helt nykter bland folk som var kastrullfulla och frös och undrade om och om igen vad i hela friden jag gjorde där när jag kunde ha varit på en av mitt livs viktigaste kurser och mött likasinnade människor och bara haft det så himla bra. Det jag talar om är alltså LCHF-ingenjoren My Westerdahls och Ewa Meurks Sockerfri NU-helg om sockerberoende, hur man förbir sockerfri, biokemi, blodsockermätning och massa mer.
 
Efter lite roddande med hotell och SJ föll valet på Stockholm, det blir en hel weekend för mig i huvudstaden! Jag har löst det genom att åka upp redan på fredagen och ta in på hotell två nätter i stället för en. Åh, jag är SÅ GLAD och kan inte riktigt förstå att jag ska göra den här fantastiska investeringen i mig själv. Jag har aldrig gått på någon föreläsning eller workshop i ämnet, jag har ju bara ägnat mig åt LCHF, keto och sockerfrihet sedan i februari i år så jag har mycket, MYCKET kvar att lära, men tack vare min eminenta förmåga att snöa in mig på saker jag verkligen tycker är intressant har jag kommit en bra bit på vägen i alla fall. Sen är det ju inte så svårt att bli hooked på LCHF när man väl börjat höhö!
 
Det känns som en evighet till 9:e februari, men härligt att ha något att se fram emot. Jag funderar ju redan en hel del på det här med julen och allt moffande som kommersialismen kräver att vi ägnar oss åt då. Kommer jag att klara av att fira en sockerfri jul? Ska jag göra avsteg? Påsken gick ju galant att fira helt sockerfri, men då var det bara jag och min sambo hemma i lugn och ro och inga tramsiga påskbord i olika sammanhang med diverse frestelser.
 
Julen är lite mer intensiv känner jag, och jag älskar julen! Jag tänker i alla fall att det är jättebra att ha den här kursen väntandes i februari OM jag skulle sockerkrascha på något vis fram till dess samtidigt som det är en sporre att fortsätta leva sockerfritt eftersom det skulle vara coolt att kunna använda kursen till att bygga vidare på min sockerfrihet istället för att behöva den för att häva mig upp ur sockrets rännsten. Oavsett, så är jag säker på att den kommer att ge mig så mycket för en lång tid framöver, ovärderligt!
 
 
 
 
 
Allmänt, Inspiration | LCHFingenjoren, livsbejakande, sockerdetox, sockerfri | |
Upp