Hej på er igen!

Ja som sagt..Livet händer hörrni. Jag gick ner mig rejält i sorg i april och hängav mig till slut helt åt sockret och mjölmaten. Svepte in mig i en stor och fluffig offerkofta och gick nog i alla tankefällor man kan trampa ner i. Med lite perspektiv på saker och ting så kan jag förundras över hur vansinnigt snabbt det går nerför när det väl har börjat luta! Ursäkta språket men herrejävlar alltså. Men jag har lärt mig mycket under dessa månader också. Jag tror att jag blivit något klokare i alla fall
 
Nu är det september. Ljuvliga höst. Det var en tuff sommar, jag lever helst inte om den. Har saknat att skriva och dela med mig. Så här har ni mig igen.
 
MEN! Vad har då hänt sedan sist i korta drag? Jag är ju tyvärr fruktansvärt dålig på att berätta saker i korta drag, så för att lägga band på mig själv lite grann så punktar jag upp det i stället, höhö.
  • Jag har hoppat av och på LCHF, just nu äter jag så strikt jag kan, utan kamp, och mår toppen! Överskottskilona trillar av i lagom takt men jag väger mig inte, känner på klädernas passform.
  • Utreds för Crohns sjukdom och Bechterews sjukdom, blir så gott som symptomfri när jag äter ketogent.
  • Har hittat ett tolvstegsprogram inom OA i min hemstad som jag ska ta mig mod till att uppsöka.
  • Väckt min träningsglädje och tränar nu regelbundet, lustfyllt och kravlöst.
  • Flyttat till min drömlägenhet som jag inreder för glatta livet, äntligen får jag ro och återhämtning hemma.
Ungefär så. Jag har väl glömt hälften men vi stoppar där.
Allmänt | |
Upp